Dziewczynki na warsztatach

Warsztaty rozwojowe i profilaktyczne

Żyrafowo to miejsce, gdzie rozwój i profilaktyka idą w parze. Nasze warsztaty rozwojowe są skierowane do osób w każdym wieku, od dzieci po seniorów. Zajęcia te mają na celu rozwijanie umiejętności, zainteresowań, a także profilaktykę zdrowotną. W ramach warsztatów oferujemy różnorodne zajęcia, takie jak warsztaty taneczne, sportowe, a także zajęcia z zakresu profilaktyki zdrowotnej. Naszym celem jest tworzenie przestrzeni, gdzie każdy może znaleźć coś dla siebie i rozwijać się w przyjaznej atmosferze.

 

Dlaczego warto wybrać nasze warsztaty?

Wybierając nasze warsztaty, wybierasz profesjonalizm i doświadczenie. Nasz zespół to wykwalifikowani specjaliści, którzy z pasją przekazują swoją wiedzę i umiejętności. Ponadto, oferujemy różnorodność - u nas każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od wieku czy zainteresowań. Wierzymy, że rozwój to proces, który powinien być przyjemnością, dlatego staramy się, aby nasze warsztaty były nie tylko edukacyjne, ale także ciekawe i inspirujące. Dołącz do nas i przekonaj się sam!

RGB logo

Centrum Rozwojowe ReoAdapt

PROWADZĄCY:

mgr Michal Stolarek -pedagog, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, Certyfikowany Trener FRIS Style Myślenia oraz Trener ról zespołowych Belbina, doradca zawodowy, absolwent Akademii Przywództwa Liderów Oświaty APLO i Jacka Santorskiego oraz pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z Porozumienia bez przemocy wg. Marshalla Rosenberga - NVC (Collegium Civitas w Warszawie). Utworzył Szkołę Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 w Krakowie. Był w niej dyrektorem w latach 2016-2021.

Obecnie prowadzi zajęcia ze studentami, warsztaty i szkolenia i współtworzy miejsce rozwoju i tańca: www.zyrafowo.pl.

PORZ FBY

 

1. Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy wg. Marshalla

Rosenberga - warsztat.

Czas trwania: 3 godziny

Cel warsztatów:

Celem warsztatów jest wprowadzenie nauczycieli w podstawy Porozumienia Bez Przemocy (NVC) i dostarczenie praktycznych narzędzi do efektywnej komunikacji z uczniami oraz budowania harmonijnych relacji w środowisku szkolnym.

Agenda:

  1. Wprowadzenie do Porozumienia Bez Przemocy (NVC) - 30 minut 。
    • Czym jest NVC i jakie są jego podstawowe założenia.
    • Dlaczego NVC jest wartościowym narzędziem dla nauczycieli w pracy z uczniami.
  2. Słuchanie empatyczne - 30 minut
    • O Techniki aktywnego słuchania ucznia.
    • Rozumienie uczuć i potrzeb wyrażanych przez uczniów.
  3. Wyrażanie uczuć i potrzeb - 30 minut
    • Rozpoznawanie i wyrażanie własnych uczuć i potrzeb w sytuacjach edukacyjnych.
    • Jak konstruktywnie komunikować swoje potrzeby uczniom i innym nauczycielom.

Metody szkoleniowe:

  1. Prezentacje multimedialne.
  2. Ćwiczenia praktyczne w parach i grupach.
  3. Dyskusje i analiza przypadków.

 

2. STYL Myślenia Nauczyciela. Poznanie i wykorzystanie narzędzia FRIS Style Myślenia w pracy zespołowej.

Warsztat o stylach myślenia to praktyczna wiedza do zastosowania od zaraz w pracy bieżącej z uczniem. Rozpoznając swój styl myślenia nauczyciel uzmysławia sobie że nie każdy przetwarza informację w taki sam sposób. Że wśród swoich uczniów ma wizjonerów ukierunkowanych na ciągłe nowe pomysły. Badaczy którzy stale dociekają i zadają pytania, partnerów dbających o dobre relacji i zawodników dla których najważniejsze jest dojście do celu - mimo wszystko.

Style Myślenia FRIS, to naukowe podejście do perspektyw poznawczych, dzięki którym na co dzień się komunikujemy i rozwiązujemy zadania.

Z rozmów z nauczycielami wiemy, że Model FRISR potwierdza ich obserwacje i intuicyjne wnioski o tym, jak dostosować sposób przekazywania wiedzy do sposobu myślenia ucznia. Jednocześnie informują nas, że znajomość Stylów Myślenia pomaga im dostrzegać i usuwać źródła problemów w komunikacji z innymi oraz trafniej rozpoznawać indywidualny potencjał uczniów. Jesteśmy przekonani, że wiedza o stylach myślenia jest potrzebna polskiej szkole.

Czas trwania warsztatu: 3 godziny + przerwa.

Plan szkolenia:

  1. Wprowadzenie do stylów poznawczych
  2. Style Myślenia - warsztat poznania swojego stylu myślenia
  3. Czym różnimy się od siebie w zespole.
  4. Jak budować efektywny zespół w działaniu.
  5. Jak wykorzystać wiedzę o stylach myślenia w pracy z uczniem.

Rezultaty, uzyskane korzyści i umiejętności:

  • Zespół nie traci czasu na konflikty i niezrozumienia.
  • Zespół realizuje zadania efektywniej w krótszym czasie.
  • Znajomość swojego stylu myślenia i działania.
  • Pracownicy odkrywają swój mocny potencjał.
  • Efektywna umiejętność rozmowy z rodzicem, uwzględniająca styl myślenia.
  • Rozumienie innych osób z poziomu wiedzy a nie mitów, stereotypów czy etykiet.
  • Delegowanie zadań w oparciu o kompetencje, a nie przydzielone stanowisko.

 

3. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) w praktyce.

Czas trwania: 2 godziny

Cel szkolenia:

  • Wprowadzenie uczestników w zagadnienie Indywidualnego Programu
  • Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) jako narzędzia dostosowanego do indywidualnych potrzeb uczniów.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia i wdrażania IPET w praktyce nauczycieli i terapeutów. Zrozumienie roli IPET we wsparciu uczniów z różnymi potrzebami edukacyjno-terapeutycznymi. Budowanie mierników zmiany.

Agenda:

  1. Wprowadzenie do IPET
  2. Proces tworzenia IPET
  3. Indywidualizacja IPET
  4. Omówienie kluczowych aspektów wdrażania IPET w szkole lub placówce terapeutycznej.
  5. Monitorowanie i ewaluacja IPET
    • Omówienie narzędzi i metod ewaluacji skuteczności IPET.
  6. Zastosowanie IPET w różnych obszarach edukacji i terapii - 20 minut
    • Dyskusja na temat potencjalnych korzyści wynikających ze stosowania IPET.
  7. Podsumowanie i wnioski - 10 minut
    • Wnioski i refleksje uczestników na temat użyteczności IPET w praktyce edukacyjno-terapeutycznej.
  8. Zakończenie - 10 minut

Podsumowanie: Szkolenie "Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) W praktyce" ma na celu dostarczenie uczestnikom narzędzi i wiedzy potrzebnych do efektywnego tworzenia i wdrażania IPET. Poprzez omówienie procesu tworzenia, indywidualizacji i wdrażania IPET oraz praktyczne ćwiczenia, nauczyciele i terapeuci zdobędą umiejętności wspierania uczniów z różnymi potrzebami edukacyjno-terapeutycznymi, co przyczyni się do ich sukcesu w edukacji i rozwoju.

 

4. Komunikacja z Rodzicem (dziennik i rozmowa bezpośrednia) fakty, myśli, oceny, prośby.

Jako pedagog i dyrektor szkoły często dostrzegałem jak istotna jest jakość pisanych słów i świadomość w komunikacji z rodzicem aby była to efektywny dialog. Niejednokrotnie dziennik jest narzędziem dzielenia się informacjami z rodzicem i często efekt jest zależny od sposobu przekazywania treści.

Cel:

  • Nauczyciel rozpoznaje w pisanych wiadomościach co jest faktem, co jest oceną, co jest myślą.
  • Nauczyciel komunikuje się z Rodzicem w poczuciu "wewnętrznego rezonansu" tj, nie pisze komunikatów pod wpływem emocji, chwili zmęczenia, złości czy po "trudnej lekcji".
  • Nauczyciel ma świadomość, że jego "obraz nauczyciela" jest kształtowany w dużej mierze poprzez formę komunikowania się z Rodzicem. Inne obszary zaangażowania w szkole mogą być niewidoczne dla Rodzica.

Czas trwania: 3 godziny + PRZERWA

  1. Wprowadzenie (10 minut)
    • Przedstawienie celów szkolenia
  2. Podstawy komunikacji NVC (30 minut)
    • Wyjaśnienie czterech składników NVC: fakty - obserwacja, uczucia - myśli, potrzeby - oceny, prośby - żądania
    • Ćwiczenia praktyczne na rozumienie tych składników w tworzeniu wiadomości i komunikacji
  3. Komunikacja NVC w szkole (40 minut)
    • Prezentacja konkretnych sytuacji z codziennej pracy nauczyciela i jak zastosować komunikację NVC w tych kontekstach
    • Omówienie korzyści stosowania NVC w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu pozytywnych relacji z uczniami i współpracownikami
  4. Podsumowanie i wnioski (10 minut)
    • Powtórzenie głównych założeń komunikacji NVC

Materiały dla nauczyciela po szkoleniu zawierają pogłębione treści:

  • Co tworzy "mur komunikacyjny" (czego nie piszemy w wiadomościach)
  • przykłady wiadomości do rodziców
  • pytania pomocnicze przed napisaniem wiadomości

 

5. Schody do nieba. Model komunikacji z rodzicem od rezonansu do porozumienia.

Warsztat dostarcza nauczycielom kompletny model komunikacji do wykorzystania w praktycznej rozmowie z rodzicem dający poczucie realizacji założonych celów z poszanowaniem rozmówcy i jego potrzeb.

Cel:

  • Nauczyciel jest przygotowany do rozmowy z rodzicem.
  • Nauczyciel komunikuje się z Rodzicem w poczuciu "wewnętrznego rezonansu❞ tj, nie pisze komunikatów pod wpływem emocji, chwili zmęczenia, złości czy po "trudnej lekcji”.
  • Nauczyciel ma świadomość, że jego "obraz nauczyciela" jest kształtowany w dużej mierze poprzez formę komunikowania się z Rodzicem. Inne obszary zaangażowania w szkole mogą być niewidoczne dla Rodzica.

 

Czas trwania: 3 godziny + PRZERWA

  1. Wprowadzenie (10 minut)
    • Przedstawienie celów szkolenia
  2. Podstawy komunikacji empatycznej (30 minut)
    • Wyjaśnienie składników schodów do nieba: dostrojenie, kontrakt, dialog, podsumowanie, schody do nieba.
    • Ćwiczenia praktyczne na rozumienie tych składników w tworzeniu wiadomości i komunikacji

 

Cennik zawiera również materiały szkoleniowe (wydrukowane treści szkoleniowe).

  • Rada szkoleniowo - warsztatowa 2000 brutto
  • Dwie rady szkoleniowe - 3500 zł brutto
  • Trzy rady zbudowane w moduł - 5000 zł brutto
  • Cztery rady jako proces rozwojowy - 6000 zł brutto
  • W przypadku szkół położonych poza Krakowem doliczymy koszt dojazdu (100 zł za każde 100 km)

 

Kontakt:

Centrum Rozwojowe ReoAdapt,

Żyrafowo - taniec, rozwój zabawa

ul. Balicka 18A

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Katarzyna Przęczek - 792777399

Michał Stolarek - 668515182

ŻYRAFOWO Centrum Rozwojowe

ROZWOJ MENTALNY
sasje indywidualne. dla par. warsztaty grupowe.
    • szkolenia i warsztaty oparte o Porozumienie bez Przemocy - skierowane zarówno do nauczycieli, jak i do dzieci/młodzieży. Mają na celu wspieranie komu- nikacji zarówno w zespole kadry nauczycielskiej, w grupie uczniów, jak również w relacjach rodzice - dzieci, nauczyciele - rodzice.
    • poradnictwo rodzinne-warsztaty indywidualne i grupowe dla rodziców i dzieci -Jak dogadać się z nastolatkiem, Internet-idol naszych dzieci,,Jak wykorzy- stać konflikt", Emocje dzieci w rozwodzie rodziców", Im większa wielozadanio- wość, tym mniejsza skuteczność, Jak wyegzekwować coś od dziecka - Prośby zamiast żądań - istotna różnica"
    • coaching indywidualny - towarzyszenie w kreatywnym procesie, który skłania do refleksji i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału. To kształcąca rozmowa pozwalająca w sposób efektywny wytyczyć i osiągnąć cele, podnieść satysfakcję z życia, znaleźć balans pomiędzy tym co ważne i nie.
    • spotkania z filmem o szczególnej wartości edukacyjnej - bo,film to najlep- szy przykład współczesnego tekstu kultury, który koresponduje z literaturą, historią, filozofia, psychologią, omawia zagadnienia etyczne i czerpie z doświadczeń różnych kręgów kulturowych....
    • WARSZTATY DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PRZEDSZKOLI z zakresu rozwoju ruchu poprzez rytmikę i taniec, warsztaty z komunikacji bez przemocy i zagrożeń związanych z życiem,on-line" a także warsztaty dla młodzieży z właściwej pie- lęgnacji skóry i niekorzystnym wpływie na nią używek, makijażu, słońca - jako jednej z dróg do zdrowia i wzrastania bez kompleksów.